RIR.III.271.4.2019 Lubaczów, 11.09.2019 r.
Do wszystkich Wykonawców
dot.: postępowania o udzielenie zamówienia publicznego pn.:
Udzielenie kredytu długoterminowego w kwocie 4 533 530,84 zł w tym 2 000 000,00 zł z przeznaczeniem na finansowanie planowanego deficytu i 2 533 530,84 zł z przeznaczeniem na spłatę wcześniej zaciągniętych pożyczek i kredytów
WYJAŚNIENIE treści SIWZ
Działając zgodnie z art. 38 ust. 2 Prawo zamówień (tekst jedn.: Dz. U. z 2018 r. poz. 1986 z późn. zm) Zamawiający przekazuje wyjaśnienia (dokumenty) na pytania z dnia 04.09.2019 r. tj.:
1 Prosimy o informację, czy na umowie kredytowej, wekslu i deklaracji wekslowej zostanie złożona kontrasygnata Skarbnika. Odp.: Tak
2. Prosimy o informację, czy zostanie złożone oświadczenie o poddaniu się egzekucji, zgodnie z art. 777 k.p.c., czy Zamawiający poniesie koszty notarialne jego złożenia.
Odp.: Zabezpieczenie kredytu stanowić będzie weksel in blanco wraz z deklaracją wekslową. 3. W związku z zawartym w SIWZ zastrzeżeniem możliwości zmiany:
1) terminów i kwot wypłat – prosimy o podanie ostatecznego terminu wypłaty kredytu; Odp.: 31.12.2019 r.
2) terminów i kwot spłat (nie dotyczy wcześniejszej spłaty) – prosimy o informację czy dopuszczają Państwo następujące postanowienie w umowie kredytu: „Wysokość i termin spłaty kredytu/raty kredytu mogą być, w szczególnie uzasadnionym przypadku, zmienione, w drodze aneksu do umowy, na pisemny wniosek kredytobiorcy złożony wraz z odpowiednim uzasadnieniem na 15 dni przed terminem płatności raty kapitałowej. Oznaczony czas przesunięcia raty kapitałowej nie może wykraczać poza okres 1 roku kalendarzowego w poszczególnych latach kredytowania. Rata kapitałowa, której termin spłaty został przesunięty, wchodzi w skład niespłaconej części kapitału i jest oprocentowana na zasadach określonych w umowie kredytu.”.
Jeżeli nie dopuszczają Państwo powyższego postanowienia, to prosimy o złożenie propozycji analogicznego postanowienia. Odp. Nie zakładamy zmian w umowie polegających na wydłużeniu terminu spłaty raty kapitałowej. Zgodnie z zapisami SIWZ, rozdział 24. Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy – zmiany umowy: z wykonawcą, którego oferta zostanie wybrana jako oferta najkorzystniejsza, w rozumieniu przepisów Pzp, zostanie zawarta umowa o udzielenie zamówienia publicznego na warunkach określonych w niniejszej specyfikacji, tj.: w punkcie 3.2 Opis przedmiotu zamówienia: „Zamawiający zastrzega sobie możliwość wcześniejszej spłaty kapitału, bez ponoszenia jakichkolwiek kosztów z tego tytułu”.
4. W przypadku inwestycji przewidzianej/-ych do finansowania wnioskowanym kredytem / emisją obligacji / inną ekspozycją kredytową oraz finansowanej / -ych dotacją /–ami z UE, prosimy o informację, czy założone dofinansowanie z UE wynika z zawartej umowy.
1) jeżeli tak - prosimy o podanie łącznej kwoty, na jaką zostały zawarte umowy o dofinansowanie inwestycji będących przedmiotem SIWZu;
2) jeżeli nie - prosimy o informację, czy w przypadku braku dotacji inwestycja będzie realizowana i z jakich źródeł.
Odp.: Nie dotyczy
5. Prosimy o informację, czy na Państwa rachunkach w bankach ciążą zajęcia egzekucyjne. Jeżeli tak, to prosimy o podanie kwoty zajęć egzekucyjnych (w tys. PLN):
Odp.: Nie ciążą zajęcia egzekucyjne
6. Prosimy o informację, czy posiadają Państwo zaległe zobowiązania finansowe w bankach. Jeżeli tak, to prosimy o podanie kwoty zaległych zobowiązań w bankach (w tys. PLN):
Odp.: Nie, brak zaległości zobowiązań finansowych w bankach
7. Prosimy o informację, czy w ciągu ostatnich 18 miesięcy był prowadzony u Państwa program postępowania naprawczego w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych.
Odp.: Nie
8. Prosimy o informację, czy w ciągu ostatnich 36 miesięcy były prowadzone wobec Państwa za pośrednictwem komornika sądowego postępowania egzekucyjne wszczynane na wniosek banków.
Odp.: Nie
Prosimy o informację, czy posiadają Państwo zaległe zobowiązania wobec ZUS lub US. Jeżeli tak, to prosimy o podanie kwoty zaległych zobowiązań wobec ZUS i US (w tys. PLN):
Odp.: Nie
9. Prosimy o informację, czy w ciągu ostatnich dwóch lat została podjęta uchwała o nieudzieleniu absolutorium organowi wykonawczemu reprezentującemu Państwa jednostkę (wójt / burmistrz / prezydent, zarząd powiatu, zarząd województwa).
Odp.: Nie
10. Prosimy o informację dotyczącą następujących pozycji długu Państwa według stanu planowanego na koniec bieżącego roku budżetowego:
- wartość zobowiązania ogółem według tytułów dłużnych (w tys. PLN): Odp.: 24.376
- wartość nominalna wymagalnych zobowiązań z tytułu poręczeń i gwarancji (w tys. PLN): Odp.: 0
- wartość nominalna niewymagalnych zobowiązań z tytułu poręczeń i gwarancji (w tys. PLN): Odp.: 0
- wartość kredytów i pożyczek związanych z realizacją programów i projektów finansowanych z udziałem środków, o których mowa w art. 5 ust.1 pkt 2 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych z budżetu państwa (w tys. PLN): Odp.: 0
wartość kredytów i pożyczek związanych z realizacją programów i projektów finansowanych z udziałem środków, o których mowa w art. 5 ust.1 pkt 2 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych z innych źródeł (w tys. PLN): Odp. 0
11. Jeżeli wśród podmiotów powiązanych z Państwem znajduje się szpital/-le SPZOZ, prosimy o podanie, oddzielnie dla każdego z nich, następujących informacji: Odp.: Nie dotyczy
1) Prosimy o informację, czy szpital realizuje program naprawczy? Odp.: Nie dotyczy
2) Prosimy o informację, czy szpital korzysta z kredytów (w tym poręczonych przez Państwa)? Odp.: Nie dotyczy
a) Prosimy o podanie kwoty kredytu (w tys. PLN): Prosimy o podanie okresu kredytowania Odp.: Nie dotyczy
b) Prosimy o podanie kwoty poręczenia (w tys. PLN):Prosimy o podanie okresu poręczenia Odp.: Nie dotyczy
3) Prosimy o informację, czy Państwo w jakikolwiek sposób wspieracie szpital finansowo (dopłaty na kapitał lub dopłaty do działalności bieżącej/inwestycyjnej). Odp.: Nie dotyczy
a) Prosimy o podanie kwoty wsparcia finansowego szpitala (w tys. PLN): Prosimy o podanie okresu wsparcia finansowego szpitala Odp.: Nie dotyczy
12. Prosimy o informację, czy w okresie obowiązywania ekspozycji kredytowej w Banku przewidywane jest przejęcie zobowiązań powstałych w wyniku likwidacji zakładu opieki zdrowotnej przez Państwo po przeniesieniu działalności medycznej ZOZ do innego pomiotu (komercjalizacja, prywatyzacja, dzierżawa itp.). Jeżeli tak, prosimy o podanie poniesionych lub ewentualnych szacowanych skutków wyżej wymienionych zmian dla Państwa budżetu. Odp.: Nie dotyczy
13. Prosimy o informację, czy przeprowadzili lub przewidują Państwo likwidację jakiegokolwiek szpitala wraz z przejęciem jego długu. Jeżeli tak, to prosimy o podanie łącznej kwoty przejętego długu. Odp.: Nie dotyczy
14.Prosimy o informację, czy w przeszłości wystąpiły lub planowane są przejęcia z mocy prawa przez Państwo zadłużenia:
- po podmiocie, dla którego Państwo byli podmiotem założycielskim,
- na podstawie umowy z wierzycielem spółki prawa handlowego,
- stowarzyszenia,
tj. Państwo wstąpili/wstąpią na miejsce dłużnika, który został/zostanie z długu zwolniony.
Odp.: Nie dotyczy
15. Czy Zamawiający posiada akcje, udziały w innych podmiotach, jeżeli tak, proszę o podanie nazwy, numeru REGON, wysokości % posiadanych akcji, udziałów.
Odp.: Nie
16. Prosimy o podanie struktury dochodów budżetowych, w rozbiciu na dochody własne, subwencje, dotacje wg stanu na koniec IV kw. 2018 r. i II kw. 2019 r.
Odp.:
IV kw 2018 r. II kw 2019 r.
- dochody własne - 21.898.252,22 zł 13.584.370,64 zł
- subwencje – 12.353.619,00 zł 6.906.116,00 zł
- dotacje – 13.453.130,79 zł 6.964.233,72 zł
- dochody majątkowe – 8.942.492,11 zł 1.612.445,70 zł
17. Prosimy o podanie założeń, według których będzie płatna prowizja przygotowawcza.
Odp. Prowizja przygotowawcza wynosi maksymalnie 1% od kapitału
18. Prosimy o podanie daty płatności pierwszej raty odsetkowej.
Odp. Spłata I raty odsetkowej nastąpi do końca miesiąca, w którym zostanie uruchomiony kredyt
19. Prosimy o wyjaśnienie poziomu zobowiązań wymagalnych i należności wymagalnych wg stanu na koniec IV kw. 2018 r. i II kw. 2019 r. oraz o informację o przyczynach ich powstawania.
Odp. IV kw 2018 r. - 19.734,00 zł (z tyt. niezapłaconej faktury),
II kw 2019 r. - 3.571,30 zł (z tyt. niezapłaconej faktury)
20. Prosimy o doprecyzowanie stawki bazowej WIBOR 3 M, którą należy zastosować w umowie kredytowej- raz jest mowa, że stawka bazowa będzie ustalana na podstawie notowania z ostatniego dnia roboczego kwartału, poprzedzającego rozpoczęcie kolejnego okresu obrachunkowego, a raz, że ma być określona na podstawie notowania z ostatniego dnia miesiąca poprzedzającego miesiąc podpisania umowy.
Odp: Należy zastosować stawkę bazową WIBOR 3M na podstawie notowania z ostatniego dnia miesiąca poprzedzającego miesiąc podpisania umowy.
W załączeniu udostępniamy:
- Opinia RIO w sprawie prawidłowości planowanej kwoty długu.
- Ostatnia zmiana WPF wraz z załącznikami.
- Zmiany uchwały budżetowej na rok bieżący wraz z załącznikami, dokonane po dacie sporządzenia ostatniego zestawu sprawozdań.
- Opinia RIO w sprawie przedłożonej informacji o przebiegu wykonania budżetu za I półrocze 2019 r.- gmina nie posiada
Zamawiający informuje, iż w wyniku złożonych wyjaśnień treści SIWZ, nie przedłuża terminu składania ofert.
/-/
Burmistrz Miasta Lubaczowa
Krzysztof Szpyt
Wyjaśnienie treści SIWZ, dokumenty
|