Lubaczów
Poniedziałek, 20 maja 2024r.

Invest in Lubaczow


BIP

Komunikaty

Wykaz zmian w BIP

Dostępność

x
Widok odrestaurowanej mogiły na Niwkach w Lubaczowie

Remont muru cmentarza żydowskiego w Lubaczowie
Komunikaty, Ogłoszenia drukuj
17-01-2011
Decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia pod nazwą: „Innowacyjne rozwiązania w produkcji wyrobów galanteryjnych”
17-01-2011

Znak:GPR-III.6220.1.4.2011                                                                       Lubaczów, dnia 17.01.2011r.




DECYZJA
o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia


Działając na podstawie:
art. 104 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (Tekst jednolity Dz. U. nr 98, poz. 1071 z 2000 r. z późniejszymi zmianami),
art. 59 ust.1 pkt.2, art. 71 ust.1 i 2 pkt 2, art. 75 ust.4, art. 84, art. 85 ust.1 i ust.2 pkt.2 ustawy o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz ocenach oddziaływania na środowisko (Dz.U.Nr 199 poz. 1227
z 2008r.),
§ 3 ust.1 pkt 13 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 9 listopada 2010r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko (Dz.U.Nr 213 z 2010r. poz. 1397)

po rozpatrzeniu wniosku:
z dnia 05.11.2010r. Zakładu Wyrobów Galanteryjnych Sp. z o.o. ul. Kościuszki 141 w Lubaczowie o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia pod nazwą: „Innowacyjne rozwiązania w produkcji wyrobów galanteryjnych” dla Zakładu Wyrobów Galanteryjnych Sp. z .o. ul. Kościuszki 141, 37-600 Lubaczów na działkach nr ewid: 3284/7; 3284/10; 3284/19

oraz niżej wymienionej dokumentacji:
1.Karty informacyjnej przedsięwzięcia zawierającej dane wymienione w art.3 ust.1 pkt 5 ustawy o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa
w ochronie środowiska oraz ocenach oddziaływania na środowisko.
2.Wypisu z rejestru gruntów.
3.Kopii map; zasadniczej i ewidencyjnej potwierdzonych przez właściwy organ
z zaznaczonym przebiegiem granic terenu, którego dotyczy wniosek.

orzekam:

STWIERDZAM brak potrzeby przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko dla przedsięwzięcia pn.„Innowacyjne rozwiązania w produkcji wyrobów galanteryjnych” dla Zakładu Wyrobów Galanteryjnych Sp. z .o. ul. Kościuszki 141, 37-600 Lubaczów


UZASADNIENIE

Do Burmistrza Miasta Lubaczowa wpłynął wniosek o zmianę decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach wydanej dnia 03.09.2010r. Znak:GPR-III-7624/7/17/10 przez Burmistrza Miasta Lubaczowa dla przedsięwzięcia pod nazwą: „Termomodernizacja istniejącego obiektu galwanizerni, zakup pieca c.o. do ogrzewania pomieszczenia galwanizerni, zakupie linii galwanicznej wraz z oczyszczalnią ścieków galwanicznych oraz zakupie obrabiarki i wtryskiwarki do odlewów” w Lubaczowie przy ulicy Kościuszki 141 na działkach o numerze ewidencyjnym : 3284/7; 3284/10; 3284/19
Według z art.87 Uooś w przypadku zmiany decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach stosuje się odpowiednio przepisy działu 3 dot. trybu wydawania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach.
Zgodnie z obowiązującymi przepisami informacja o złożonym wniosku została umieszczona w publicznie dostępnym wykazie danych zawierających informacje o środowisku i jego ochronie prowadzonym przez Referat Gospodarki Przestrzennej, Ochrony Środowiska i Rozwoju Urzędu Miejskiego w Lubaczowie. Dodatkowo powiadomiono zainteresowane strony wg wykazu stron.
W terminie składania skarg i wniosków nie wpłynęły żadne skargi ani wnioski.

Zgodnie z art.75 ust.1 pkt.4 ustawy z dnia 3 października 2008r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz ocenach oddziaływania na środowisko (Dz.U.Nr 199 poz. 1227 z 2008r.), organem właściwym do wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach jest burmistrz.
Planowane przedsięwzięcie należy do kategorii przedsięwzięć określonych a art. 71 ust. 2 pkt.2 ustawy o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz ocenach oddziaływania na środowisko (Dz.U.Nr 199 poz. 1227
z 2008r.) oraz wymienione zostało w § 3 ust.1 pkt 13 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 9 listopada 2010r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko (Dz.U.Nr 213 z 2010r. poz. 1397)

Z uwagi na charakter inwestycji oraz lokalizację (w obszarze oddziaływania przedsięwzięcia nie występują wyznaczone, projektowane, potencjalne obszary Natura 2000, obszary mające znaczenie dla Wspólnoty, propozycje Wojewódzkiego Zespołu Specjalistycznego) uznano, że inwestycja nie będzie w znaczący sposób pogarszać stanu siedlisk przyrodniczych oraz siedlisk roślin i zwierząt, a także w sposób znaczący wpływać negatywnie na gatunki, dla których wyznaczono i planuje się wyznaczyć ww. obszary Natura 2000 i tym samym nie zalicza się do inwestycji mogących znacząco oddziaływać na obszar Natura 2000.
Na podstawie art.64 ust.1 ustawy o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz ocenach oddziaływania na środowisko (Dz.U.Nr 199 poz. 1227 z 2008r.),organ prowadzący postępowanie wystąpił do Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Rzeszowie oraz Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Lubaczowie z zapytaniem co do potrzeby przeprowadzenia oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko, a w przypadku stwierdzenia takiej potrzeby – co do zakresu raportu o oddziaływaniu planowanego przedsięwzięcia.

Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Lubaczowie w postanowieniu z dnia 22.11.2010r. znak: PSNZ.465-20-1/10 wyraził opinię, że pod względem wymagań sanitarno – higienicznych oraz w zakresie ochrony zdrowia ludzi nie ma potrzeby przeprowadzenia oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko.
Zaznaczono jednocześnie, że:
uciążliwość zakładu usługowego powinna ograniczyć się do granic działki Inwestora.
dla pracowników obsługi, powinien być zapewniony odpowiednio wyposażony zespół pomieszczeń socjalno – sanitarnych, a pomieszczenia pracy i ich wyposażenie powinny zapewniać pracownikom bezpieczne i higieniczne warunki pracy stosownie do odrębnych przepisów bhp.

Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska po dodatkowych wyjaśnieniach autorki karty informacyjnej Pani Łucji Sochackiej, w postanowieniu Nr RDOŚ-18-WOOŚ-7048-9-60/2/10/lk z dnia 29.12.2010r. (data wpływu 04.01.2011) wyraził opinię o braku obowiązku przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko w/w przedsięwzięcia. Zasięg oddziaływania planowanego przedsięwzięcia na etapie realizacji inwestycji ograniczony zostanie do terenu istniejącego zakładu . Oddziaływanie na środowisko, związane z realizacją inwestycji będzie mieć charakter okresowy i odwracalny, a występujące uciążliwości nie będą powodować przekroczeń dopuszczalnych poziomów. Eksploatacja inwestycji nie będzie się wiązać z generowaniem znaczących oddziaływań na środowisko.
Z uwagi na charakter planowanej inwestycji uznano, że nie będzie ona w sposób znaczący oddziaływać na zasoby, twory i składniki przyrody o których mowa w art.2 ustawy o ochronie przyrody, w tym na przedmioty i cele ochrony ww. obszaru Natura 2000, na integralność tego obszaru oraz spójność sieci Natura 2000. Stwierdzono również, że nie ma konieczności przeprowadzenia odpowiedniej oceny oddziaływania wymaganej zapisami art.6.3 Dyrektywy Rady 92/43/EWG z dnia 21 mają 1992r. w sprawie ochrony siedlisk przyrodniczych oraz dzikiej fauny i flory.

Po analizie całości zgromadzonego materiału dowodowego, w tym karty informacyjnej przedsięwzięcia zawierającej dane wymienione w art.3 ust.1 pkt 5 ustawy o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz ocenach oddziaływania na środowisko Burmistrz Miasta Lubaczowa wydał postanowienie z dnia 11.01.2011r. Znak: GPR-III.6220.1.3.2011, w którym stwierdził brak konieczności przeprowadzania oceny oddziaływania na środowisko oraz sporządzania tak szerokiego dokumentu jakim jest raport
o oddziaływaniu na środowisko i wystarczającym dokumentem do określenia uwarunkowań środowiskowych realizacji przedmiotowej inwestycji będzie przedłożona Karta informacyjna przedsięwzięcia. Postanowienie zostało wydane po uwzględnieniu zapisów art.63 ust.1 ww. ustawy tj:

1. Skali przedsięwzięcia oraz wielkości zajmowanego terenu, a także ich wzajemnych proporcji
Planowane przedsięwzięcie polega na: termomodernizacji istniejącego obiektu galwanizerni, zakupie: nowego pieca c.o. do ogrzewania obiektu galwanizerni, nowej linii galwanicznej do cynkowania oraz nowej oczyszczalni ścieków galwanicznych, nowej obrabiarki i wtryskarki do odlewów. Nie jest planowana rozbudowa obiektów oraz likwidacja bądź wymiana istniejących urządzeń technologicznych w Zakładzie Wyrobów Galanteryjnych Sp. z o.o. w Lubaczowie. W ramach planowanego przedsięwzięcia prowadzona będzie nadal produkcja galanterii metalowej, w której największy udział mają zamki błyskawiczne. Do podstawowych wydziałów produkcyjnych nadal będą należeć:
Dział Produkcji Zamka
Dział Odlewni
Dział Galwanizerni.
Pomocniczymi oddziałami produkcyjnymi na terenie Zakładu są i będą:
kotłownia,
oczyszczalnia chemiczno mechaniczna,
oddział remontowy i narzędziowy.
Zatrudnienie średnioroczne wynosi ok. 50 osób, w tym w administracji – 6 osób i nie ulegnie zmianie.
Realizacja planowanego przedsięwzięcia będzie natomiast polegać na zakupie nowych urządzeń i ich instalacji wewnątrz istniejących obiektów oraz wyłączeniu z eksploatacji w galwanizerni wanien procesowych i 2 urządzeń bębnowych PUB-50 o łącznej objętości procesowej – 4,8 m3. Urządzenia będą pozostawione do wykorzystania na sytuacje awaryjne wymagające wymiany uszkodzonego urządzenia. Przedsięwzięcie nie obejmuje likwidacji istniejącej oczyszczalni ścieków galwanicznych, która nadal będzie eksploatowana dla ścieków dopływających z istniejących procesów, natomiast nowa oczyszczalnia ścieków galwanicznych będzie wykorzystana do oczyszczania ścieków z nowej linii do cynkowania. Prace na zewnątrz będą obejmować wykonanie termomodernizacji obiektu galwanizerni i nie będą wymagać zajmowania dodatkowej powierzchni na ich realizację.
Istniejące obiekty są wyposażone w sieci: wody miejskiej, kanalizacji sanitarnej miejskiej, własnej sieci ścieków przemysłowych z oczyszczalnią włączonej do kanalizacji deszczowej, lokalne źródła i sieci cieplne, energetyczną. Dla ścieków galwanicznych eksploatowana jest przemysłowa oczyszczalnia ścieków z odprowadzeniem do rzeki Lubaczówki (Zawadówki). Wody opadowe z terenów zanieczyszczonych (place, parking i drogi wewnętrzne) oraz z powierzchni dachowych są odprowadzane kanalizacją deszczową, która łączy się z kanalizacją ścieków przemysłowych i wspólnym wylotem odprowadza ścieki przemysłowe i wody opadowe do rzeki Lubaczówki (Zawadówki).
Teren lokalizacji przedsięwzięcia jest ogrodzony oraz nasadzona jest zieleń izolacyjna głównie wzdłuż granicy działek.
W fazie realizacji przewidywana ilości odpadów z prac budowlanych wyniesie:
1.żelazo i stal – kod 17 04 05 w ilości ok. 0,1 Mg, odpad przekazany do odzysku – metoda R4,
natomiast rodzaj i ilość pozostałych odpadów z fazy realizacji nie ulegnie zmianie.
Faza eksploatacji obejmować będzie prowadzenie w dalszym ciągu działalności produkcyjnej polegającej na produkcji odlewów, zamków błyskawicznych oraz nakładania powłok galwanicznych. Nowe urządzenia pozwolą na wzrost produkcji o ok. 20 % w porównaniu ze stanem obecnym przy równoczesnym ograniczeniu zużycia surowców chemicznych w galwanizerni o ok. 21,3 % oraz wody o ok. 18 % - bez zmian w porównaniu z raportem i decyzją.
Obiekt galwanizerni będzie ogrzewany z projektowanego do zakupu kotła na biomasę o mocy 300 kW, a ze względu na docieplenie obiektu nastąpią oszczędności w zużyciu energii cieplnej.
Nowy proces technologiczny nakładania powłok cynku połyskowego na bazie NaOH i KOH pozwoli na ograniczenie do minimum obecnego procesu z użyciem kwaśnej kąpieli chlorkowej. Nowa linia technologiczna będzie zautomatyzowana, co pozwoli na oszczędności w zużyciu surowców chemicznych do kąpieli (21,3 %) i równocześnie zmniejszy ilość ścieków galwanicznych o ok. 18 %. Linia ta przejmie większość zadań dotychczasowej, a dotychczasowa będzie wykorzystywana w znacznie mniejszej skali niż dotychczas w zakresie ograniczonym do realizacji zleceń charakteryzujących się znacznym indywidualizmem potrzeb klienta. Ścieki z nowej linii cynkowania będą oczyszczane w nowej oczyszczalni ścieków galwanicznych. Proces oczyszczania ścieków galwanicznych w nowej oczyszczalni będzie przebiegać półautomatycznie. Z istniejących urządzeń galwanicznych ścieki będą oczyszczane w istniejącej oczyszczalni ścieków galwanicznych. Przebieg procesu nakładania powłok galwanicznych zarówno w istniejących urządzeniach, jak również w nowej linii do cynkowania oraz oczyszczania ścieków galwanicznych został szczegółowo przedstawiony w raporcie i w tym zakresie nie wystąpią zmiany. Zmiana polega na rozdziale wytwarzanych ścieków galwanicznych na istniejącą oczyszczalnię w ilości ok. 40% ogólnej ilości wytwarzanych ścieków przemysłowych tj. 10,0 m3/d oraz na dopływie do nowej oczyszczalni ścieków galwanicznych w ilości ok. 60% tj. 15,0 m3/d.

Dla obszaru lokalizacji przedsięwzięcia bark jest obowiązującego miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego.


2. Braku powiązań z innymi istotnie oddziałującymi na środowisko przedsięwzięciami,
w szczególności nie będzie dochodziło do kumulowania się oddziaływań przedsięwzięć

W ramach planowanego przedsięwzięcia prowadzona będzie nadal produkcja odlewów, zamków błyskawicznych oraz nakładania powłok galwanicznych, w której największy udział mają zamki błyskawiczne i w tym zakresie nie są przewidywane zmiany. W porównaniu z raportem i decyzją środowiskową montaż nowej linii do cynkowania w technologii nakładania powłok cynku połyskowego na bazie NaOH i KOH będzie związany z ograniczeniem do minimum obecnego procesu z użyciem kwaśnej kąpieli chlorkowej. Równocześnie zostaną wyłączone z eksploatacji wanny galwaniczne i 2 urządzenia PUB-50 o łącznej objętości procesowej 4,8 m3. W wyniku planowanego przedsięwzięcia objętość wanien procesowych wyniesie: istniejące - 7,0 m3 + nowe – 22,41 m3, czyli razem: 29,41 m3, czyli bez zmian w porównaniu z raportem.
Proces kwaśnego, chlorkowego nakładania powłok cynkowych zostanie ograniczony do minimum, a w zainstalowanej nowej automatycznej linii do cynkowania będzie prowadzony proces w roztworach alkalicznych wg technologii GALKOR z Koronowa. Stosowane obecnie ilości chlorku cynku i potasu zostaną ograniczone, a w ich miejsce będą stosowane wodorotlenek sodu i wodorotlenek potasu oraz metaliczny cynk.
Ścieki galwaniczne z istniejących urządzeń galwanicznych będą kierowane na istniejącą oczyszczalnię ścieków galwanicznych w ilości do 10,0 m3/d, a z nowej linii do cynkowania będą kierowane do nowej oczyszczalni chemicznej w ilości do 15,0 m3/d. Docelowo na nową oczyszczalnię ścieków przemysłowych będą kierowane również ścieki z planowanego wkrótce do modernizacji procesu niklowania. Ograniczenie ilości ścieków przemysłowych oczyszczanych w istniejącej neutralizatorni pozwoli na wydłużenie czasu zatrzymania ich w urządzeniach, a tym samym zwiększy się stopień redukcji zanieczyszczeń w odprowadzanych ściekach i poprawi jakość ścieków oczyszczonych. Proces oczyszczania ścieków galwanicznych w nowej oczyszczalni będzie przebiegać półautomatycznie. Praca mierników, czujników oraz pomp odbywać się będzie automatycznie, natomiast pracownik obsługujący będzie decydować o momencie rozpoczęcia procesu neutralizacji, dozuje reagenty w oparciu o wskazania mierników oraz będzie decydować o chwili zakończenia całego procesu. Ponadto dla obecnie stosowanych kąpieli do pasywacji pracujących na bazie Cr+3 będzie zastosowana technologia oczyszczania (odzysku) tej kąpieli z jonów przeszkadzających (Fe, Ni, Zn, itp.) i kąpiel będzie ponownie wykorzystana. Obecnie ze względu na zanieczyszczenie wymienionymi jonami kąpiel stanowi ściek. Jakość ścieków przemysłowych oczyszczanych w istniejącej neutralizatorni oraz planowanej do zainstalowania nowej oczyszczalni będzie spełniać wymogi ścieków dozwolonych do wprowadzania do wód powierzchniowych i jak wykazano w raporcie nie będzie występować negatywny wpływ na jakość wód odbiornika, tj. rzekę Lubaczówkę.
Szczegółowo procesy prowadzone w istniejących urządzeniach oraz planowane do realizacji w nowych urządzeniach zostały przedstawione w raporcie i w tym zakresie nie wystąpią zmiany.
W ramach tych prac planuje się również wykonanie termomodernizacji obiektu galwanizerni dla ograniczenia zużycia energii cieplnej. Ten zakres prac bez zmian w porównaniu z raportem i decyzją środowiskową.
Planowane przedsięwzięcie na etapie realizacji wykorzystywać będzie wodę z istniejącej sieci wodociągowej miejskiej, ścieki bytowe odprowadzane będą do istniejącej sieci kanalizacji miejskiej.
W fazie eksploatacji woda będzie pobierana z sieci miejskiej, a ścieki bytowe będą odprowadzane do kanalizacji gminnej. Odprowadzenie ścieków przemysłowych po oczyszczeniu w istniejącej i nowej neutralizatornii ścieków galwanicznych z odprowadzeniem wraz z wodami opadowymi wylotem kanalizacji deszczowej do rzeki Lubaczówki. Nie wystąpią zmiany w ilości i jakości ścieków przemysłowych wprowadzanych do rzeki Lubaczówki, jak również nie ulegnie zmianie wpływ na odbiornik.
W kotłowni istniejącej o mocy 225 kW pracującej dla potrzeb c.o. obiektów, spalany jest gaz ziemny. Zanieczyszczenia z kotła odprowadzane są do powietrza, emitorem stalowym o średnicy wylotowej 0,35 m i wysokości 10,0 m n.p.t. W planowanym do zainstalowania nowym kotle o mocy 300 kW spalana będzie biomasa. Biomasa gromadzona będzie w silosie zamkniętym o pojemności 8 m3. Zanieczyszczenia z kotła odprowadzane będą do powietrza nowym emitorem stalowym o średnicy wylotowej 0,3 m i wysokości 10,0 m. n.p.t. Kocioł będzie pracować w okresie grzewczym na cele c.o. obiektu galwanizerni. Zmiany w realizacji planowanego przedsięwzięcia nie obejmują zmian w ilości emitorów i procesów, z których zanieczyszczenia będą odprowadzane do powietrza.
W toku prowadzonej działalności powstawać będą odpady typu: zużyte emulsje olejowe silnikowe, szlamy i osady pofiltracyjne, czyściwo, świetlówki z oświetlenia obiektów i placu, popiół z kotłowni, odpady poszlifierskie, żelazo i stal i inne. Ich ilość oraz rodzaj również nie ulegnie zmianie w porównaniu z raportem.

Inwestycja nie jest zlokalizowana na obszarze, na którym standardy jakości środowiska zostały przekroczone.

3. Wykorzystania zasobów naturalnych
Faza realizacji przedsięwzięcia obejmuje dostarczenie urządzeń do istniejących obiektów zakładowych, a następnie ich montaż i podłączenie do sieci: wody, energii elektrycznej i energii cieplnej, kanalizacyjnej.
Przewidywane ilości odpadów z prac budowlanych wyniosą:
żelazo i stal – kod 17 04 05 w ilości ok. 0,1 Mg, odpad przekazany do odzysku – metoda R4; ograniczenie ilości o 1,4 Mg w porównaniu z raportem z uwagi na brak likwidacji istniejących urządzeń,
opakowania z tworzyw sztucznych – kod 15 01 02 w ilości ok. 0,02 Mg przekazane do odzysku w instalacji – metoda R14 lub do termicznego przekształcenia – metoda D10,
tkaniny do wycierania, sorbenty, zużyte ubrania robocze zanieczyszczone substancjami niebezpiecznymi – kod 15 02 02* w ilości ok. 0,10 Mg przekazane do termicznego unieszkodliwiania – metoda D10.
Jak wynika z przedstawionej informacji odpady z fazy realizacji zostaną przekazane odbiorcom do odzysku lub do unieszkodliwiania. W tej fazie nie przewiduje się zajmowania dodatkowych działek na potrzeby zorganizowania placu budowy. Dostarczone urządzenia zostaną umieszczone wewnątrz istniejących obiektów na miejsce ich montażu.
Zużycie wody w fazie realizacji będzie niewielkie do 0,2 m3 dziennie, głównie do celów bytowych. Zużycie energii elektrycznej na etapie realizacji do kilku kW dziennie.

4. Emisji i występowania innych uciążliwości
W czasie realizacji przedsięwzięcia wystąpi oddziaływanie na klimat akustyczny i jakość powietrza, będą to uciążliwości krótkotrwałe i przemijające. Na etapie eksploatacji będzie występowała głównie emisja zanieczyszczeń i hałasu związana z prowadzonymi procesami oraz powstawaniem ścieków bytowych i przemysłowych


5. Ograniczonego ryzyka wystąpienia awarii, przy uwzględnieniu używanych substancji
i stosowanych technologii

Na etapie eksploatacji emisja zanieczyszczeń gazowych i pyłowych wystąpi z odlewni, z hartowani oleju, z procesów galwanicznych oraz oczyszczania ścieków przemysłowych, a także ze spalania gazu ziemnego i drewna w kotłach. Emisja ze spalania paliw w silnikach samochodów, które będą poruszać się po terenie planowanego przedsięwzięcia średnio – 1 pojazd/dobę, nie będzie znacząca i będzie to emisja niezorganizowana. Nie wystąpią zmiany w wielkości i rodzaju emitowanych zanieczyszczeń do powietrza atmosferycznego w porównaniu z raportem.
Planowane przedsięwzięcie nie spowoduje przekroczeń obowiązujących norm hałasu na terenach prawnie chronionych akustycznie w fazie eksploatacji, z uwagi na lokalizację źródeł hałasu wewnątrz obiektów oraz analizę wykonaną w raporcie. Prace hałaśliwe nie są i nie będą wykonywane na zewnątrz obiektów.
W fazie eksploatacji będą powstawać odpady szlamów i osadów pofiltracyjnych z oczyszczania ścieków galwanicznych w ilości ok. 25% mniejszej w porównaniu z ilością obecnie wytwarzaną, emulsje olejowe z eksploatacji maszyn i urządzeń, wozów widłowych i przekładni, akumulatory ołowiowe, zużyte urządzenia zawierające substancje niebezpieczne (świetlówki, komputery ), zużyte sorbenty i materiały filtracyjne – odpady niebezpieczne, a także: odpadowy toner drukarski, odpady spawalnicze, odpady i zużyte materiały poszlifierskie, magnetyczne nośniki informacji, żelazo i stal oraz mieszaniny metali – odpady inne niż niebezpieczne. Powstające odpady będą przekazywane podmiotom posiadającym stosowne zezwolenia do odzysku lub unieszkodliwienia. W ilości i rodzaju planowanych do wytwarzania odpadów nie wystąpią zmiany w porównaniu z raportem.
W sytuacjach awaryjnych mogą powstać odpady z usuwania skutków wycieków lub rozlewów płynów i substancji stosowanych w procesach technologicznych oraz płynów eksploatacyjnych z pojazdów. Zanieczyszczone sorbenty z usuwania tego typu awarii, będą to odpady o kodzie – 15 02 02.
Z wypadków i zdarzeń losowych np. pożar pojazdu mogą powstać odpady o kodzie – 16 81 02 – odpady inne niż wymienione w 16 81 01. Ich ilość zależna będzie od rozmiarów zdarzenia, wstępnie można je oszacować do 2 Mg na jedno zdarzenie.

6. obszarów wodno – błotnych oraz innych obszarów o płytkim zaleganiu wód gruntowych
Przedsięwzięcie nie będzie realizowane na obszarach wodno – błotnych.

7. obszarów wybrzeży
Przedsięwzięcie zlokalizowane jest poza obszarami wybrzeży.
8. obszarów górskich lub leśnych
Przedsięwzięcie zlokalizowane jest poza obszarami: wybrzeży, górskimi, lub leśnymi, przylegającymi do jezior, uzdrowisk i obszarów ochrony uzdrowiskowej.

9. obszarów objętych ochroną, w tym stref ochronnych ujęć wód i obszarów ochronnych zbiorników wód śródlądowych

Przedsięwzięcie zlokalizowane jest poza obszarami objętymi ochroną.

10. obszarów wymagających specjalnej ochrony ze względu na występowanie gatunków roślin
i zwierząt lub ich siedlisk lub siedlisk przyrodniczych objętych ochroną, w tym obszary Natura 2000 oraz pozostałe formy ochrony przyrody

Przedsięwzięcie zlokalizowane jest poza obszarem Natura 2000, parkami narodowymi, rezerwatami przyrody, parkami krajobrazowymi i obszarami chronionego krajobrazu.
Realizacja planowanego zamierzenia nie stanowi zagrożenia dla systemów korytarzy, ciągów i powiązań ekologicznych, umożliwiających swobodne przemieszczanie się zwierząt.

11. obszarów, na których standardy jakości środowiska zostały przekroczone
Przedsięwzięcie zlokalizowane jest poza obszarami, na których standardy jakości środowiska, w tym standardy jakości gleby i ziemi, wód powierzchniowych i podziemnych, standardy jakości powietrza zostały przekroczone.

12. obszarów o krajobrazie mającym znaczenie historyczne, kulturowe lub archeologiczne
Przedsięwzięcie nie będzie zlokalizowane na terenach o znaczeniu historycznym, kulturowym lub archeologicznym.

13. gęstość zaludnienia
W sąsiedztwie istniejącej instalacji ZWG w Lubaczowie znajdują się:
od południa – rozproszona zabudowa mieszkaniowa i usługowa oraz droga dojazdowa z ul. Kościuszki,
od północy – tereny użytkowane rolniczo,
od zachodu – rozproszona zabudowa mieszkaniowa jednorodzinna,
od wschodu – obiekty użyteczności publicznej – szkoła oraz ośrodek wychowawczy i jeden budynek mieszkaniowy dwukondygnacyjny.
Ogólnie jest to rejon zabudowy mieszkaniowej i usługowej miasta Lubaczów

14. obszarów przylegających do jezior
Na terenie m. Lubaczów nie ma jezior.


15. uzdrowisk i obszarów ochrony uzdrowiskowej
Przedsięwzięcie zlokalizowane jest poza obszarami uzdrowiskowymi, odległość do najbliższych miejsc uzdrowisk wynosi ok. 20 km


16. z uwagi na zasięg oddziaływania przedsięwzięcie w trakcie jego realizacji i eksploatacji oraz liczby ludności, na którą przedsięwzięcie może oddziaływać

Prace budowlane prowadzone będą w ciągu dnia celem ograniczenia uciążliwości dla mieszkańców.

17. transgranicznego charakteru oddziaływania przedsięwzięcia na poszczególne elementy przyrodnicze

Biorąc pod uwagę odległość planowanego przedsięwzięcia od granicy Państwa, która wynosi ponad 12,5 km w linii prostej, emisje ścieków i hałasu na poziomie lokalnym oraz stosunkowo niewielką emisję zanieczyszczeń gazowych i pyłowych do powietrza z terenu przedsięwzięcia polegającego na instalacji nowych urządzeń w istniejących obiektach Zakładu Wyrobów Galanteryjnych Sp. z o.o. w Lubaczowie, jak wykazano w raporcie nie wystąpi możliwość transgranicznego oddziaływania na środowisko planowanego przedsięwzięcia.

18. wielkości i złożoności oddziaływania, z uwzględnieniem obciążenia istniejącej infrastruktury technicznej

Zakres oddziaływania planowanego przedsięwzięcia ograniczony zostanie do działek na których przedsięwzięcie będzie realizowane.


19. prawdopodobieństwa oddziaływania oraz czasu trwania, częstotliwości i odwracalności oddziaływania

W toku budowy należy zapewnić właściwą organizację robót z zastosowaniem sprawnego sprzętu.
Roboty w trakcie prac montażowych i instalacyjnych oraz późniejsza eksploatacja nie będą źródłem zanieczyszczenia środowiska surowcami, materiałami, odpadami lub innymi substancjami stosowanymi w czasie ich trwania.
Baza materiałowa i socjalna dla sprzętu i maszyn na okres budowy zostanie zlokalizowana w istniejących obiektach przemysłowych eksploatowanych przez Inwestora.
Prace budowlane będą się odbywać wewnątrz istniejących obiektów oprócz prac termomodernizacji budynku galwanizerni, które będą prowadzone na zewnątrz.

Wobec powyższego, postępowanie zmierzające do wydania niniejszej decyzji nie wymagało zapewnienia udziału społeczeństwa, o którym mówi art.79 ust.1 ww ustawy o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz ocenach oddziaływania na środowisko.
Wytworzone w czasie budowy odpady przekazywane będą specjalistycznym firmom prowadzącym działalność w zakresie gospodarowania odpadami, posiadającym wymagane prawem zezwolenia. Odpady transportowane będą z częstotliwością wynikającą z procesów organizacyjnych i technologicznych. Magazynowanie i transportowanie odpadów prowadzone będzie w taki sposób, aby nie dochodziło do ich rozprzestrzeniania.
Podsumowując na podstawie zgromadzonych danych stwierdzić należy, iż realizacja planowanego przedsięwzięcia, z racji jego charakteru, nie pociągnie za sobą zagrożeń, tym bardziej znaczących oddziaływań. Dotyczy to oddziaływania bezpośredniego, pośredniego, długoterminowego, wtórnego i skumulowanego. Bezpośrednie i krótkie oddziaływanie może mieć miejsce jedynie w fazie budowy. W związku z tym uwarunkowania niniejszej decyzji nie określają wymogów w tym zakresie.


Mając na uwadze powyższe okoliczności, na podstawie przepisów przywołanych
w podstawie prawnej, orzeczono jak w osnowie.




POUCZENIE:


2.Decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach dołącza się do wniosku o wydanie decyzji,
o pozwoleniu na budowę; wniosek ten powinien być złożony nie później niż przed upływem czterech lat od dnia, w którym decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach stała się ostateczna.

3.Termin o którym mowa wyżej, może ulec wydłużeniu o dwa lata, jeżeli realizacja planowanego przedsięwzięcia będzie przebiegała etapowo oraz nie zmieniły się warunki określone w niniejszej decyzji.
.
4.Integralną częścią niniejszej decyzji jest Karta informacyjna przedsięwzięcia oraz Charakterystyka przedsięwzięcia, stanowiące szczegółowy opis przedsięwzięcia.

5.Od niniejszej decyzji służy stronom prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Przemyślu przy ul. Borelowskiego 1, za pośrednictwem
Burmistrza Miasta Lubaczowa, w terminie 14 dni od daty otrzymania. Odwołanie składać należy w dwóch egzemplarzach.






Otrzymują :
1. Zakład Wyrobów Galanteryjnych Sp. z o.o. ul. Kościuszki 141, w Lubaczowie

Do wiadomości:
4. Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska ul. J. Piłsudskiego 38, 35-001 Rzeszów
5. Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny ul. Mickiewicza 45, 37-600 Lubaczów
4. Strony postępowania wg wykazu
5. a/a


Opłatę skarbową na podstawie art.1 ust.1
pkt 1 lit. a, oraz art.4 ustawy o opłacie skarbowej
(Dz.U. z 2006r. Nr 225 poz.1635) w wys. 205 zł
wpłacono w kasie Urzędu Miasta dnia 05.11.2010r.
Dowód wpłaty KP 2473/4/20


DL/DL
wstecz


Informacje wprowadził: , 2011-01-17
Ostatnia modyfikacja: , 2011-04-12


realizacja
redakcja
historia
(C) 1998-2020 Urząd Miasta Lubaczów GłównaGłówna PowrótPowrót GóraGóra